رد کردن لینک ها

آرامشتو حفظ کن و راحت باش

پروژه طراحی ، ساخت و اجرای درب آشیانه اسلایدینگ هواپیمایی نفت

یکی از بزرگترین درب های کشور – فرودگاه اهواز  94-95

  1. 0.فاز صفر: طراحی و مشاوره :

پروژه طراحی و ساخت درب آشیانه هواپیمایی نفت از اواخر سال 93 در فاز طراحی با عقد قرارداد مستقل طراحی و مشاوره طی 3 ماه توسط شرکت تاجران جاده ابریشم به انجام رسید. سازه درب به ابعاد عرض دهانه 52 متر در ارتفاع 14 متر بصورت ریلی (اسلایدینگ ) با 8 لنگه به ابعاد 6.5 متر عرض در ارتفاع 9 متر به همراه 2 باب درب نفر رو جهت تردد پرسنل آشیانه طراحی گردید .

general plan

در فاز طراحی تیم طراحی شرکت با بیش از 2000 نفر ساعت با حضور کارشناسان با تجربه با تخصص های مختلف کلیه محاسبات مربوط به آنالیز سازه موجود ، محاسبات بارهای جانبی و کلیه محاسبات مربوط به سازه انجام گرفته و کلیه نقشه های اجرایی و شاپ های مربوطه در قالب فایل های اتوکد ، سب و … تحویل کافرمای محترم گردید.

درب آشیانه هواپیما
  1. 1.فاز یک: تخریب و حفاری و اجرای فوندانسیون به همراه ریل گذاری

با توجه به وجود درب قدیمی در محل آشیانه هواپیمایی نفت در فاز یک پروژه عملیات برچیدن سازه های فلزی و درب قدیمی به همراه عملیات حفاری و خاکبرداری طی 2 ماه به انجام رسید.

پس از حفاری کف عملیات آرماتور بندی و ریل گذاری با دقت و حساسیت بسیار بالای به انجام رسید . در این پروژه بیش از 200 متر طول ریل های مخصوص راه آهنی با آلیاژ بسیار مستحکم مورد استفاده قرار گرفت .

عملیات اجرای درین و لوله گذاری جهت ایجاد کانال جمع آوری آبهای سطحی همزمان با ریل گذاری و بتن ریزی به طول 40 متر درمقابل آشیانه با عرض 30 سانتیمتر به عمق 40 سانتیمتر با درپوش های فولادی آبکاری شده به انجام رسید.

  1. 2.فاز دو : ساخت سازه نگهدارنده و ساخت 8 لنگه درب:

عملیات ساخت سازه فلزی درب در محل آشیانه طی 55 روز به اتمام رسید و سازه نگهدارنده جهت نصب بروی قاب اول سوله قرار گرفت.

photo 2016-09-15 12-17-21

در ساخت این درب بیش از 40 تن فولاد با آلیاژ st37 با بیش از 3000 خط جوش صنعتی با طول 20 تا 60 سانتیمتر انجام گرفت . کلیه عملیات جوشکاری با دستگاه رکتیفایر بصورت استاندارد صورت پذیرفت که مورد تست جوش NDT TEST  VT MT  قرار گرفت و مورد تایید کارفرمای محترم قرار گرفت .

در رنگ آمیزی سازه و آهن آلات این پروژه بدلیل شرایط خاص آب و هوایی اهواز و رطوبت بالا در منطقه ابتدا کلیه آهن آلات سندپلاست به همراه ضد زنگ زینک ریچ زنگزدایی گردیده و  سپس  رنگ آمیزی بصورت بدون هوا (air less) از نوع اپوکسی صنعتی در سه لایه با ضخامت 200 میکرون بروی کلیه سطوح  انجام گرفت.

  1. 3.فاز سه : اجرای سیستم مکانیکال و الکتریکال درب

ساخت قسمت مکانیکال درب آشیانه هواپیما با توجه به وزن سازه ، فشار های ناشی از بارهای جانبی مانند باد و .. از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است . لذا با توجه به تجارب ارزنده شرکت و استفاده از تکنیک های علمی مکانیک و سازه ، ساخت قطعات چرخ های کشنده پایین و چرخ های هدایت کننده بالای درب طی 45 روز به انجام رسید و ببه همراه دو دستگاه موتور گیربکسی 4 کیلووات آلمانی و تابلو برق کنترلی مجهز به اینورتور و برد های PLC و HMI  با قابلیت تنظیمات پیشرفته سرعت و … روی درب نصب گردید.

 photo ۲۰۱۶-۱۲-۱۹ ۱۲-۰۶-۵۶ 

  1. 4.فاز چهار : رنگ آمیزی ، نصب پوشش سازه نگهدارنده و تحویل درب

پس از رنگ آمیزی و راه اندازی سیتم مکانیکال درب عملیات نصب پوشش درب آغاز گردید. در این پروژه از ساندویچ پانل های 4 سانتی و انواع مختلفی از ورق های گالوانیزه جهت پوشش کامل قیمت فوقانی ، پیشانی و بدنده درب استفاده گردید. جهتا تامین نور داخل آشیانه در قسمت بالا و پاییین درب از ورق های آنتی یو وی پلی کربنات در دو نوع دودی و شفاف استفاده شد که زیبایی چشم نوازی را برای سازه عظیم درب بوجود آورده است.

 

 

در این پروژه کلیه مراحل طراحی ، انجام محاسبات فنی ، عملیات عمرانی و عملیات ساخت تا مرحله راه اندازی و بهره برداری با دانش بومی متخصصان ایرانی شرکت جاده ابریشم به انجام رسیده است. و یکی از استاندارد ترین درب های آشیانه هواپیما در داخل کشور می باشد. شایان ذکر است نمونه خارجی این درب  بیش از دو برابر هزینه اجرایی آن در داخل بوده که در راستای اقتصاد مقاومتی کشورمان ایران، برگ زرین دیگری از افتخارات ملی ایران در صنعت درب اتوماتیک محسوب می شود.

 43

پروژه در بهار 96 بطور کامل به بهره برداری رسید و تحویل کارفرمای محترم شرکت هواپیمایی نفت گردید.

کرکره برقی-درب اتوماتیک-خرید موتور برقی-مدلهای جدید درب پارکینگ-نصب کرکره برقی-درب برقی-

 

بازگشت به بالای صفحه
چنین قالبی وجود ندارد.